Detale, detale, czyli Microsoft Firewall Client i Software installation

Wiem o tym przecież od lat. Mało tego, pamietam o tym od lat. A jednak. Zdarzyło się zapomnieć. Wielkiej tragedii co prawda nie było, ale po raz kolejny przekonuję się, że nie ma to jak spokojnie usiąść choćby na 5 minut i… najzwyczajniej w świecie dokonać podstawowej analizy problemu. Ale nie… myślenie przecież boli.😉 Najczęściej na własnym podwórku.

Tak jak sugeruje tytuł, chodzi o dystrybucję ISA FWC przy pomocy GPO. Sprawa banalnie prosta. Musiałem szybko rozpuścić paczkę na wszystkie stacje w domenie. Z relacji użytkowników😉 można było wyciągnąć wniosek, że na niektórych komputerach różne rzeczy nie działają, a powodem był właśnie brak FWC, który najwyraźniej na wybranych systemach nie został poprzez GPO zainstalowany. Wyglądało na to, że wspólnym czynnikiem była wersja OS. W tym przypadku Windows 2000 Professional (a mam jeszcze kilkadziesiąt stacji właśnie z tym systemem). Zakładając, iż problem leży "gdzieś głębiej" odsuwałem w czasie próby jego rozwiązania. Doszło już nawet do tego, że specjalnie przeszedłem się do kilku stacji i ręcznie zainstalowałem FWC.🙂 Na początku nawet zajrzałem😉 do logów, ale było czyściutko. BTW. to akurat już powinno dać mi do myślenia, a jednak…

Dzisiaj, po kolejnym meldunku "jeszcze tutaj nie działa", postanowiłem zajrzeć do źródła, czyli po prostu sprawdzić odpowiednie GPO. Olśnienie przyszło w momencie otwarcia GPMC. Wypadało tylko palnąć się porządnie w czoło. Problem nie miał nic wspólnego z tym, że systemem był Windows 2000 Professional. Szkopuł tkwił w wersji językowej systemu. Tak się akurat składa, że te W2K Pro są NL.🙂 Naturalnie wszyscy już wiedzą o czym zapomniałem podczas konfiguracji Software installation. Brak jednej fajeczki. Tak więc ku pamięci:

Właściwości konkretnego msi -> zakładka "Deployment" -> Klik na "Advanced" -> fajeczka przy "Ignore language when deploying this package".

image

image 

A na przyszłość… najwyższa pora zacząć się oswajać z bólem.😉

No comments yet

Skomentuj

