PHP i MySQL

Znajoma zapytała mnie, czy mógłbym załatwić jej jakieś forum webowe. Pewnie bym mógł.🙂 Jako że "webmasterka" nie należy do moich codziennych obowiązków, musiałem się najpierw troszkę rozejrzeć. Na pierwszy ogień poszło phpbb. Informacyjnie tylko dodam, że chyba wykorzystam do tego celu coś  bardziej atrakcyjnego niż gołe forum webowe, a mianowicie… Joomla.🙂 Ale nie o tym teraz…

Do działania phpbb potrzebowałem działającej komunikacji na linii MySQL – PHP. Podczas konfiguracji forum phpbb, instalator za nic w świecie nie chciał wykryć zainstalowanego MySQLa. Po przerobieniu całej masy manuali i sprawdzeniu wszystkiego po kilkanaście razy, w końcu trafłem na przyczynę… I znowu potwierdza się powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach…

Otóż wygląda na to, że problem w tym konkretnym przypadku tkwił w kolejności wpisów w system variables (path).

Na liście, ścieżka do PHP musiała znaleźć się przed wpisami MySQLa… Ot i cały problem… Sam powód tkwił w obecności w obu pakietach tak samo nazwanych plików dll. Później działało już niezależnie od kolejności tych wpisów, ale nie miałem czasu/ochoty dochodzić przyczyny.

No comments yet

Skomentuj

