Exchange SMTP logging na ratunek

Do jednego z naszych klientów przesyłamy automatycznie faxy-zamówienia w postaci załącznika w mailu. To oczywiście działa, a właściwie działało, bo przed 3 dniami nagle przestało. Znaczy się, standard.😉

System telefoniczny przesyła fax do lokalnego magazynu. Z magazynem tym kontaktuje się przy użyciu POP3 pewien program i pobiera maile, a następnie przesyła je na skrzynkę do serwera Exchange (fax@MojaFirma.pl). Dodatkowo na tej skrzynce jest ustawione przekierowanie na zewnętrzny kontakt (fax@FirmaKlienta.pl). I tak to sobie działało.

Klient twierdzi, że maile przestały lądować w ich skrzynce. Szybkie przejrzenie całego procesu po "mojej stronie" nie wykazało niczego niepokojącego. Wyglądało na to, iż wszystko jest w porządku. Próba ręcznego wysłania maila na fax@FirmaKlienta.pl zakończyła się sukcesem. Również wysłanie listu na fax@MojaFirma.pl przyniosło pożądany skutek. Tzn. został on poprawnie przekierowany na adres w domenie klienta. Jednak przekierowanie to najwyraźniej zawodziło w przypadku, gdy faxy-maile wysyłane były automatycznie w sposób opisany powyżej.

Mało tego. Gdy przekierowanie, zamiast na fax@FirmaKlienta.pl, ustawione zostało na AdresTestowy@gmail.com, to maile dochodziły bez najmniejszego problemu. Całe to testowanie miało jeszcze kilka innych faz, ale wniosek wydawał się prosty. Problem leżał po stronie klienta. Było też w tym odrobinkę naszej winy, ale o tym za chwilę.😉 Jak to jednak z klientami bywa, to my musieliśmy "udowodnić", że maile zostają dostarczane do ich serwera.

No dobrze. Pierwszym odruchem było skierowanie się do Message Tracking Center. I tutaj rozczarowanie. Nie było śladu po mailach przekierowywanych na fax@FirmaKlienta.pl.

Drugi strzał okazał się być znacznie bardziej efektywny. Po włączeniu logowania wszystkiego co się dało we właściwościach SMTP na Exchange, źródło problemu ujawniło się błyskawicznie…

220+mx.klienta.net+ESMTP 0 0 24 0 125 SMTP – – – –
EHLO – mailserver.MojaFirma.pl 0 0 4 0 125 SMTP – – – –
250-mx.klienta.net 0 0 18 0 140 SMTP – – – –
MAIL – FROM:<non-mail-user@srv-telef.domena.internal>+SIZE=74161 0 0 4 0 156 SMTP – – – –
250+Ok 0 0 6 0 219 SMTP – – – –
RCPT – TO:<fax@FirmaKlienta.nl> 0 0 4 0 219 SMTP – – – –
550+<non-mail-user@system-telef.domena.internal>:+Sender+address+rejected:+Domain+not+found 0 0 79 0 375 SMTP – – – –
RSET – – 0 0 4 0 375 SMTP – – – –
250+Ok 0 0 6 0 406 SMTP – – – –
QUIT – – 0 0 4 0 406 SMTP – – – –
221+Bye 0 0 7 0 422 SMTP – – – –

Więcej wyjaśniać już chyba nie trzeba.😉

Teraz mamy dwa wyjścia. Albo poprawimy u siebie adres nadawcy, albo klient dorzuci nas do jakiejś białej listy. Mogłem jednak przedstawić "dowód" na to, że maile są wysyłane "na drugą stronę". A przynajmniej, że podejmowane są próby ich wysłania.😉

No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: